Home / Новини України / Податкова амністія для нерозмитнених автомобілів: що далі?

Податкова амністія для нерозмитнених автомобілів: що далі?

Податкова амністія для нерозмитнених автомобілів: У середу, 21 березня, активісти із громадської організації «Авто Євро Сила» зустрілись із народними депутатами на засіданні комітету ВР з питань податкової та митної політики. Мета зустрічі – врегулювання питання із «євробляхами», тобто автомобілями на іноземній реєстрації, якими керують українці. Отож, про що вдалось домовитись обом сторонам?

Читайте також: Новий Закон про паркування: водії нерозмитнених авто не зможуть забрати машину зі штрафмайданчика

Молдовський сценарій

Саме цей механізм, який ми описували напередодні, нардепи пропонують взяти за основу вже для «українського сценарію», принаймні для першої частини законопроекту, який скоро готуватиметься. В цьому розділі буде описано принцип легалізації машин на єврономерах. Щодо платежів: на рівні ідеї, пропонується застосувати знижку в розмірі 70% від діючих ставок акцизу, як це було у Молдові. Але, можливий й інший варіант – застосування ставок акцизу із «закону 3251». Це питання ще буде обговорюватись, щоб розмір платежів вийшов посильним для водіїв нерозмитнених авто, тобто щоб сума податків не перевищувала вартість самої машини. І в першому і в другому варіанті мито та ПДВ залишаться в силі, знижки на ці податки не обговорювались, як і пільги на збір в ПФ за першу реєстрацію ТЗ.

Щодо «прохідних машин»: присутні дві версії, які, тим не менше, фактично дублюють одна другу. Обмеження за віком ТЗ може бути встановлено на відмітці «2000 рік випуску», або ж за екологічним стандартом на рівні Євро-3 (який в ЄС запрацював у 1999 році). До легалізації нардепи пропонують допускати авто на єврономерах, які заїхали в Україну до 1 січня 2018 року. Звісно, що для розмитнення авто в Україні, доведеться спершу виїхати таким ТЗ в країну його реєстрації, укласти там з власником угоду купівлі-продажу, зняти авто з обліку, отримати транзитні номери та в’їхати в Україну вже в режимі «імпорт».

Читайте також: «Евробляху» можна буде розмитнити за 600 євро

Щодо додаткових вимог: кожного власника автомобіля, який підпадатиме під «податкову амністію», зобов’яжуть надати довідку про офіційно одержані доходи, з яких не менш офіційно сплачені податки, на суму рівну або більшу вартості автомобіля, який буде легалізуватись. Строки «податкової амністії»: хоч зараз ще не можна назвати точні дати «від» і «до», але вже зрозуміло, що ця акція буде одноразовою та з обмеженим періодом дії, наприклад – 6 або 9 місяців. Можливо, якщо митні органи не встигатимуть оформити всі автівки, «легалізація» буде продовжена, але все одно цей механізм матиме визначений «дедлайн».

Податкова амністія для нерозмитнених автомобілів

«Чорний ящик» Так можна назвати другу частину запропонованого механізму розмитнення «євроблях», оскільки поки що її зміст не відкривається. Більше того – у комітеті наголосили, що за будь-яких обставин друга частина ескізного законопроекту перегляду не підлягатиме. Що ж такого у цьому «чорному ящику»? Це розділ, у якому будуть описані запобіжні механізми, які мають назавжди закрити можливість їздити на «євробляхах». В законодавство, що стосується діяльності поліції, митної та прикордонної служби, кодексів про адміністративну та кримінальну відповідальність буде внесено ряд змін, які унеможливлять експлуатувати нерозмитнені автомобілі. А хто спробує проігнорувати ці правила – отримає суворе покарання.

Що з «рівними умовами для всіх»? Дійсно, згідно результатів нашого опитування, та згідно вимог активістів, питання «одноразової акції» лише для певної категорії автомобілістів, на сьогоднішній день, втратило свою актуальність. Таке рішення не зніме бар’єри, які і стали причиною стрімкого росту сегмента «єврономерів» в Україні. Потрібен перегляд податкового законодавства в цілому, щоб автомобілі стали більш доступними, і українцям, враховуючи їх середній рівень доходу, не доводилось шукати «щілинки» в які треба «протиснутись», щоб отримати у своє розпорядження транспортний засіб. Але, зменшення ставок розмитнення в цілому, а також скасування вимоги відповідності певним нормам «Євро» для вживаних авто, за словами нардепів, зараз неможливе. На це є дві причини: відсутність техогляду та «не європейська» вартість «автоцивілки».

Читайте також: Кабмін зменшує вартість розмитнення авто з ЄС

Коли в Україні в повну силу запрацює техогляд, що може відбутись біля 2020 року, тоді можна буде піднімати питання відміни норм «Євро» для авто з пробігом. Відповідно, щоб зняти обмеження по року випуску автомобіля, вартість страхування пропонують «прив’язати» до віку авто. Новіша машина – дешевший поліс ОСЦПВ, старіша – дорожчий. Тобто, якщо у когось виникне бажання їздити на автомобілі, скажімо, 80-х чи 90-х років випуску, ця можливість буде надана, але поліс обов’язкового страхування на старе авто може обійтись навіть у 1000 євро за рік. До речі, як виглядатиме «автоцивілка» за європейськими стандартами, ми нещодавно писали. Тим не менше, народні депутати згідні, що перегляд розміру розмитнення (ставок податків) потрібен, як і скасування вимог відповідності нормам «Євро» для вживаних авто, але це другий етап врегулювання теми доступності автомобілів, який, як вже згадувалось, нардепи пропонують брати у роботу в районі 2020 року.

Коли «легалізація «євроблях» почне діяти? Можливо, «скоро», але наскільки скоро – ще невідомо. Всі механізми, описані вище, існують лише на рівні ідей, які будуть викладені на папері, у вигляді ескізного законопроекту. Далі цей текст буде передано активістам, щоб ті могли ознайомитись із ним та створити свої пропозиції, щоправда лише для першої частини документа. Продовження діалогу відбудеться на наступному засіданні комітету ВР з питань податкової та митної політики, де всі ескізні пропозиції мають бути конкретизовані та погоджені сторонами.

Незважаючи на наявність другого розділу з обмеженнями, названого нами «чорний ящик», який «не підлягає обговоренню», активісти ГО «АЄС» повідомили, що в їх організації є більше десятка досвідчених юристів, деякі з них колишні податківці та митники, і з їх допомогою буде розроблено ще одну версію законопроекту, яка, можливо, буде надана нардепам для ознайомлення на наступній зустрічі.

Джерело: auto.ria.com

Читайте також: Як будуть легалізувати авто іноземної реєстрації. Законопроект уже готовий

Підписатися на оновлення сайту

Ваш E-mail:

 

About totalcv

Check Also

Чому покупка поліцейських Prius і Outlander виявилася помилкою

Патрульні поліцейські гібридні автомобілі Toyota Prius і Mitsubishi Outlander PHEV, закуплені МВС на гроші, отримані …

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *