Home / Новини України / Як пропонують проводити медогляд водіїв?

Як пропонують проводити медогляд водіїв?

Медогляд водіїв: Перед тим як перейти до розгляду нового проекту наказу від МОЗ про перелік медичних протипоказань для водіїв, варто нагадати: регулярний медичний огляд та наявність меддовідки для водіїв в Україні були і є обов’язковими. Ці норми не вказані прямо у ПДР, законах «Про національну поліцію» та «Про дорожній рух», але вони присутні у чинному положенні МОЗ №308/22840. Цей документ передбачає, що медичному огляду підлягають кандидати у водії перед допуском до іспитів, та водії, які уже отримали свої посвідчення. Періодичність медоглядів – раз на 10 років, якщо вік водія до 55 років (включно), раз на три роки якщо вік від 56 до 75 років, та щорічно після досягнення 76-річного віку.

Читайте також: Українські водії будуть проходити медогляд по-новому

Водії комерційного транспорту повинні оновлювати свої медичні довідки раз на рік. А ті, хто працює по найму у перевізників (усіх видів та форм власності), та задіяний у перевезеннях вантажів чи пасажирів, мусять проходити передрейсовий та післярейсовий медичні огляди щозміни. Вельми суворі вимоги — якщо, звісно, їх дотримуватись. Що може змінити новий проект наказу МОЗ, який стосується медичних протипоказань для водіїв? Регулярність медогляду та термін дії водійських посвідчень залишаються без змін. Змінюється класифікація водіїв, яка зараз «прив’язана» до категорії у «правах». У запропонованій редакції категорії будуть частково зведені, а основний розподіл буде по трьох частинах: водії некомерційного транспорту (А1, А, В1, В, ВЕ), водії комерційного транспорту (В, ВЕ, С1, С1Е, С, СЕ, D1, D1E, D, DE, T), та водії тракторів й іншої сільгосп- та спецтехніки (А1, А2, В1, В2, В3, С, D1, D2, E1, E2, F1, F2, G1, G2, H).

Медогляд водіїв

У кожному розділі проекту наказу міститься перелік протипоказань із приблизно 30 пунктів. У чинному документі категорій 8, кількість пунктів із протипоказаннями — біля 35 для кожного із них. І наявність будь-якого з таких протипоказань може поставити хрест на роботі водія. Жорстко, але ніби справедливо… То в чому ж проблема? Багатьох експертів з питань дорожнього руху зацікавила присутність хвороб та розладів здоров’я, при яких допуск до водіння надається індивідуально, за рішенням медкомісії. Ми порівняли загальну кількість «індивідуальних» пунктів: у чинному документі їх сумарно 125, у новому – 38. Для порівняння, на найпоширенішу категорію «В» зараз існує 16 пунктів, остаточне рішення (при наявності певного захворювання чи його ознак) по яких прийматиметься лікарями, в описуваному проекті – 15.

Читайте також: Автомобільна аптечка через МОЗ змінить свою комплектацію за Євростандартами

В середньому, у діючому наказі є 16 «індивідуальних» пунктів на кожну категорію. В запропонованому – 15 для некомерційного транспорту, 22 для комерційного, та 21 для трактористів. Чому стільки уваги до «індивідуальних рішень медкомісій» – тому що у них вбачається корупційний ризик, оскільки при наявності ситуації, в якій може бути прийняте неоднозначне рішення, сторони можуть піти шляхом відповідних «індивідуальних домовленостей». Тим не менше, кількість умовно-ризикових пунктів фактично однакова в обох документах (на кожну категорію), тому новий проект наказу містить корупційні ризики (кількісно) аналогічні тим, які присутні у чинному наказі.

Щодо переліку протипоказань, то певні пункти уточнено. Деякі, такі як мінімальний зріст у 150 см, діабет, зорова дихромазія (несприйняття одного з основних кольорів) для водіїв некомерційного транспорту – виключені. Окремо прописані такі протипоказання, як наявність алкоголізму, наркоманії чи токсикоманії. В цілому, новий проект наказу «Про перелік медичних протипоказань для кандидатів у водії та водіїв» став коротшим, замість існуючих зараз 8 категорій буде лише 3, з розподілом відносно приватної чи комерційної водійської практики, що логічно – для тих, хто керує важкою технікою, здійснює пасажирські перевезення, вимоги щодо стану здоров’я мають бути суворіші. Корупційні ризики, тобто кількість пунктів, які можна затверджувати індивідуально, фактично не змінюються. Хоча, зрештою, під одним діагнозом справді можуть бути різної важкості захворювання, остаточне рішення по яких можна винести виключно у індивідуальному порядку.

Щодо «торгівлі меддовідками» – описаний проект наказу жодним чином не впливає на стан справ, оскільки він не містить будь-яких нових вимог для медичних закладів та їх працівників, та не впливає на норми адміністративного та кримінального кодексів, зміни у які можуть бути внесені лише Верховною Радою (мається на увазі, в частині посилення відповідальності осіб, які видають медичні довідки). Отже, на практиці, для водіїв та тих, хто ними планує стати, у разі затвердження наказу міністерством, відчутних змін не станеться. Головна зміна, яку потрібно провести для реального підвищення безпеки дорожнього руху – це припинення «торгівлі меддовідками», але поки що проектів щодо вирішення цієї проблеми чомусь немає.

Джерело: auto.ria.com

Читайте також: Техогляд авто в Україні будуть повертати поетапно

Підписатися на оновлення сайту

Ваш E-mail:

 

About totalcv

Check Also

Чому покупка поліцейських Prius і Outlander виявилася помилкою

Патрульні поліцейські гібридні автомобілі Toyota Prius і Mitsubishi Outlander PHEV, закуплені МВС на гроші, отримані …

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *